1. Inventariseren
Een goed plan staat of valt met een goede inventarisatie. Ga op het terrein met de app en inventariseer heel eenvoudig landschapselementen aan de hand van punten, lijnen en vlakken. Importeer je eigen data of teken zelf elementen in.
Gebruik een uitgebreid aanbod achtergrondkaarten om vanop afstand te werken.
​
2. Beheer plannen
Stel duurzame beheertrajecten en koppel ze aan je elementen. Dit kan tijdens het intekenen of erna.
Op basis van een inventarisatie via vragenlijsten, of via geïmporteerde data kan Dipla ook automatisch beheertrajecten koppelen.
​
​
3. Uitvoeringsplan
Dipla berekent voor jou een prognose van de werken die binnen een bepaalde periode moeten uitgevoerd worden, en de daaraan verbonden kosten.
Deze prognose geeft je inzicht in de uitvoerbaarheid van je plannen en de impact op je organisatie.
​Activeer taken op basis van je uitvoeringsplan en geef ze door aan de juiste uitvoerders.
4. Taken registreren & opvolgen
De uitvoerder kan via de MyDipla app of via de browserversie zijn taken terugvinden. Via een uitgebreide filter kan je heel gericht de uit te voeren taken weergeven op kaart en in tabel, en de taken kunnen eenvoudig en in bulk afgevinkt worden.
Als beheerder krijg snel overzicht van de status van uit te voeren werken via duidelijke icoontjes. In een oogopslag zie je welke werken uitgevoerd zijn, waar hekelpunten zijn, enz.
5. Bijsturen
Communicatie tussen plannenmakers, uitvoerders en aannemers is van groot belang om plannen bij te sturen in functie van de realiteit op het veld. Zo creëer je een levend beheerplan. Met Dipla communiceren alle partijen op hetzelfde platform en kunnen er instant wijzigen doorgevoerd worden. Dit kan op korte termijn, door een taak opnieuw aan te sturen; of op lange termijn, door je beheer aan te passen.