DIPLA
  • Home
  • Features
  • Oplossingen
  • Advies
  • Nieuws
  • Over
  • contact

Administratieve mogelijkheden per rol

Iedereen binnen DIPLA heeft bepaalde rollen die toegang geven tot bepaalde instellingen en modules onder de naviagatieknop "administratie'.
ROL:

Organisatie administrator
  • Organisatie beheerder rechten van gebruikers instellen
  • Informatie en voorwaarden van je organisatie bekijken
  • Vragenlijsten beheren
    • Vragenlijsten bekijken/beheren
      • Vragenlijsten bekijken
    • Vragenlijsten bewerken
      • Vragenlijst groepen opmaken en beheren
      • Routering tussen groepen instellen (Enkel MyOBS)
    • Abonneren op publieke vragenlijsten
      • ​Abonneren op vragenlijsten
  • Groepen/pagina's beheren/bewerken
  • Vragen van lijsten opmaken en beheren
  • Antwoorden opmaken en beheren
  • Antwoordtypes opmaken en beheren
  • Statussen beheren
  • Types beheren

​Projectbeheerder
  • projectbeheerder de projecten instellen
 ​
Welke rollen heb ik?
Onder de navigatieknop met je eigen gebruikersnaam krijg je via 'Mijn gebruikersbeheer' hier meer inzicht in.
Tip!! 
Deze pagina is afdrukklaar
Deze pagina is zo opgebouwd dat ze afgedrukt kan worden. Druk op je rechtermuisknop en selecteer afdrukken.
Versie 28 februari 2020

 

Mijn gebruikersbeheer

Mijn gebruikersbeheer laat je toe
  • je persoonsgegevens te beheren 
  • een overzicht van je betrokkenheid in DIPLA.
  • De voorwaarden voor DIPLA gebruik


Foto
Met behulp van 6 verschillende tabbladen willen we je inzicht geven in
1. Basis data; wie ben ik als gebruiker
2. Dipla Rollen; welke rollen heb ik voor de verschillende organisatie waarvan ik lid van ben
3. Project rollen; in welke projecten ben ik betrokken en welke rol heb ik daar.
4. Privacy & gdpr instellingen; (in opbouw)
5. Mijn data; waar ben ik als gebruiker betrokken.
6. Meta data; De meta data van de tabel gebruikers 
Foto
1. Basis data
In DIPLA worden enkel persoonsgegevens bijgehouden die nodig zijn voor het gebruik van DIPLA.
In dit tabblad staan alle persoonsgebonden gegevens die wij bijhouden over jou.
Iedere gebruiker binnen DIPLA krijgt een unieke ID. Deze ID wordt overal in de database gebruikt om je te identificeren.
Je persoonsgebonden gegevens zijn enkel zichtbaar als dit noodzakelijk is voor het correct functioneren van DIPLA.

​Deze gegevens zijn initieel aangemaakt door de organisatie beheerder van je organisatie. Wie juist je gebruikersgegevens heeft aangemaakt en de laatste keer heeft aangepast kan je zien onder 'Meta Data'.
Als gebruiker kan je persoonlijke data wijzigen via de knop wijzigen. Enkel de gebruikers id kan je niet wijzigen.
2. Dipla rollen
Hier vind je een overzicht van alle rollen die je hebt binnen de verschillende organisaties waarvan je lid bent.
Foto
3. Project rollen
​Hier vind je al je rollen binnen de verschillende projecten waar je toegang toe hebt.
Foto

 

4. Privacy & GDPR
Conform de nieuwe wetgeving over GDPR willen we onze gebruikers informeren en enerzijds verplichten om toch even stil te staan bij 4 belangrijke onderdelen bij het gebruik van DIPLA.
  1. Gebruiksovereenkomst
  2. Privacyregeling
  3. Cookie verklaring
  4. Zichtbaarheid gebruikersnaam buiten de organisaties waarvan je lid bent.
 
1+2+3
In de gebruiksovereenkomst, Privacyregeling en cookiebeleid hebben we geprobeerd alles op een rijtje te zetten wat het goede gebruik van DIPLA inhoudt en wat je rechten en plichten zijn.
Je blijft een popup krijgen tot dat je hebt aangevinkt dat je deze hebt gelzen. Na goedkeuring verdwijnt de popup en staat er wanneer je de voorwaarden hebt aanvaard. Deze kunnen daarna niet ingetrokken worden. Als Profis voorwaarden aanpast zal hiervoor steeds opnieuw aanvaarding gevraagd worden.

Deze voorwaarden moeten aanvaard worden om met DIPLA te kunnen verder werken.
De komende weken zal afgedwongen worden.

​
4
Gebruikers kunnen binnen DIPLA actief zijn binnen verschillende organisaties.
Om een reeds bestaande gebruik toe te voegen hebben de organisatie beheerder 2 mogelijkheden.
  1. Jij hebt dit aangevinkt en de andere organisatie beheerders zien jou naam in een keuzelijst.
  2. Jij hebt dit niet aangevinkt. De organisatie beheerder krijgt de melding dat een persoon met zelfde gebruikers id of e-mailadres reeds actief is binnen DIPLA en dat hij je moet contacteren om tijdelijk deze optie open te zetten zodat hij je kan toevoegen.
Je kan deze optie steeds veranderen.
Foto
Foto
5. Mijn data
DIPLA is in de achtergrond één grote database.
Voor ieder type info houden wij bij wie deze heeft aangemaakt en wie deze de laatste keer heeft gewijzigd.
Wij laten dit standaard zien door bij de infoschermen een tabblad 'Meta data' te zetten.

Je ziet als het ware hoe veel jij al hebt gebouwd in DIPLA
Foto

 

Administratie

Naargelang je rol in je organisatie krijg je de navigatieknop "administratie" te zien.
Foto
Onder het menu Administratie in de navigatiebalk vind je:
  • Projecten beheren
  • Gebruikers beheren
  • Abonnement
  • Versie


Het onderdeel projecten krijg je te zien als je onder "DIPLA rechten" de rol "Mag projecten bewerken" hebt.
Het onderdeel organisatie beheer functies krijg je te zien als je onder "DIPLA rechten" de rol "Organisatieadministrator" hebt

1. Projecten beheren

Overzichtsvenster
Naargelang je rol binnen je organisatie of binnen je project kan je projectinfo zien of bewerken.

  • Projectbeheerders kunnen alle projecten van hun organisatie bewerken of nieuwe projecten aanmaken.
  • Projectarchitecten kunnen architecten regisseurs en bezoekers zien en gedeeltelijk bewerken.
​
Je krijgt eerst een overzicht van alle projecten waar jij beheerder van bent.
Als je veel projecten beheert kan je met behulp van de filter specifieke projecten zoeken.
Om veranderingen aan een specifiek project aan te brengen klik je op de naam van het project.
Foto
Relatie projecten en abonnement
Iedere organisatie heeft naargelang zijn abonnement recht op een aantal actieve projecten.
Je kan projecten bijmaken tot dit aantal is bereikt. 
​Eenmaal dit maximum is bereikt kan je enkel projecten bijmaken door andere projecten te archiveren of door het abonnement te verhogen. Neem in dat laatste geval contact met ons op via info@profisi.eu

 

Projectdetail
Na het klikken op de naam krijg je alle detailinfo over het project.
Deze kan je wijzigen door onderaan op de knop wijzigen te klikken.

Project wijzigen
Via dit scherm kan je alle eigenschappen van je project wijzigen.
Foto
Klik hier om te bewerken.

Foto
1. Naam van het project dat overal in DIPLA wordt gebruikt
2. Omschrijving van het project
3. Projectstatus
a Actief project
Dit project is bewerkbaar en telt mee voor het abonnement. Je kan hierin alle DIPLAfunctionaliteiten gebruiken.
c Prullenbak
Dit project dient om elementen naar toe te kopïeren die je wilt verwijderen uit een actief project.
d Niet actief project (archief)
Dit is een project dat niet meer bewerkt kan worden en is meestal een oud project dat in je digitaal DIPLA-archief zit.
Het project telt niet mee voor je abonnement, maar het volume aan foto's in het archief tellen wel mee voor je abonnement.
4. Organisatie waarbij het project hoort
5. Voorloopperiode:
Periode tussen taakgeneratie en werkelijk startjaar
Vb. Als je startjaar 2020 hebt zal met een projectperiode van 1 jaar zal DIPLA op 1 januari 2019 aan de architect melden dat deze normen geactiveerd moeten worden of zal de taak maken indien deze werkzaamheid al geactiveerd is.
Je kan hier kiezen uit periodes van het type jaar, maand of dag.
6. Regressieperiode:
Deze periode geeft aan of taken uit het verleden nog moeten worden aangemaakt bij activatie.
Stel dat je een norm activeert en een van de taken zou normaal gezien van 1 mei 2018 tot 1 juli 2018 lopen. We zijn vandaag 23 augustus, dus normaal gezien wordt deze taak dus niet meer aangemaakt; ze is voorbij en dus zinloos.
vb. Als we de regressie periode echter op vb 60 dagen instellen, dan zullen taken tot 60 voor vandaag alsnog worden aangemaakt. Dat betekent dat de taak uit ons voorbeeld alsnog in de periode valt en dus zal worden aangemaakt.
Deze functie is vooral nuttig indien er een inhaalactie moet gebeuren bij een project.
7. Oneindig: bij een norm heb je de mogelijkheid om een taak “oneindig” te laten doorlopen. In de praktijk is dit echter niet altijd nodig. Praktisch heeft een project steeds een levensduur, die weliswaar zeer lang kan zijn. Deze parameter geeft aan wat “oneindig” in de praktijk voor dit project betekent .
Na deze periode stopt DIPLA met taken aanmaken. Ook prognoses houden rekening met deze parameter.
Dikwijls is hier een connectie met de inhoud van het project. Vb voor bosbouw kan dit 150 jaar zijn, terwijl dat dit voor een stadspark misschien maar 25 jaar is.
8. Architecten van het project
Deze persoon mag tekenen en wijzigen in het project
9. Regisseurs van het project
Deze persoon mag taken doorgeven aan zijn eigen of een andere organisatie voor uitvoering. Zie hier voor meer info hierover.
10. Bezoekers van het project
Deze persoon mag enkel kijken naar het project, inclusief rapporten en filters
11. Modules waarin het project zichtbaar is
Hiermee kan je bepalen in welke modules je project zichtbaar is.
Je kan een project ook zichtbaar maken in meerdere modules.


​Enkel 6+7+8 kan je als architect veranderen


 

Gebruikers selecteren

 

Foto
Je kan één of meerdere gebruikers selecteren door er op te klikken. Deze worden dan blauw.
D
eselecteren is opnieuw er op klikken. 

​Indien je minder dan 5 gebruikers hebt geselecteerd worden ze in de knop weergegeven. Als er meer dan 5 gebruikers zijn moet je de door de lijst scrollen en de blauw geselecteerde gebruikers zoeken.
Modules
Foto
Je kan één of meerdere modules selecteren door er op te klikken.Deze worden dan blauw.
D
eselecteren is opnieuw er op klikken. ​
Korte beshrijving van de modules
HQS Module (HQS):
Houtkanten quickscan module (HQS).
​Het project is zichtbaar in de module om de quickscan te beheren.
Houtkanten Mobile App (HQSAPP):
Het project is zichtbaar in de quickscan app.
​Trage wegen Module (TW)

Het project is zichtbaar in de module trage wegen.
​Trage wegen Mobiele App (TWAPP)
Het project is zichtbaar in de Trage wegen app.


Bosmodule (BOS)
Het project is zichtbaar in de bosmodule
LOB (LOB)
Het project is zichtbaar in de bosmodule
Routebeheer (RB)
Het project is zichtbaar in de bosmodule

 

2. Gebruikersbeheer voor beheerders van de organisatie

  • Gebruikersbeheer
  • Modules
  • Rollen

Gebruikersbeheer

1. Kies eerst voor welke organisatie je de gebruikers wilt zien. De lijst bevat de organisaties waarvoor jij organisatie beheerder bent. Meestal is er dat maar één.
2. In de lijst die dan verschijnt zie je alle gebruikers van deze organisatie staan.
Je kan op de naam van een individuele gebruiker klikken om alle details te bekijken of te bewerken
3. Toevoegen van een nieuwe gebruiker doe je door op de knop nieuwe gebruiker toevoegen te drukken.
Kijk eerst of de gebruiker niet al is aangemaakt door een andere organisatie.
​Dipla kijkt na op gebruikersnaan en e-mailadres

4. Dit doe je door te zoeken in de lijst onder de knop bestaande gebruiker toevoegen.

Foto
Foto
Bestaande gebruiker toevoegen
Bestaande DIPLA-gebruiker zoeken en toevoegen aan je organisatie doe je door:

1. In de zoekfunctie de naam van de gewenste persoon te typen
2. Indien de persoon er in staat, deze te selecteren.

​vervolgens krijg je hetzelfde scherm als je een nieuwe gebruiker aan maakt.

 

Gebruiker aanmaken of wijzigen
Je kan de volgende aspecten van je gebruiker beheren
  1. Algemene gebruikersgegevens
  2. Toegang tot modules
  3. Dipla toegangsrechten
Foto
Foto
Gebruikers gegevens

1. Gebruikersnaam
​3. E-mailadres
Naar dit adres wordt een reset wachtwoord gestuurd.
4. Voornaam
5. Familienaam
6. Gebruiker mag ook in webversie van DIPLA.
Iedere gebruiker mag aanmelden op MyDIPLA. Hiermee geef je ook het recht om in de webversie aan te melden. Vooral uitvoerders hebben geen nood aan een webinterface. Hiervoor zet je het best af.
7. Gebruiker actief
gaat weg 
​8. Invoeren/opslaan

 

Modules

Toegang tot de modules
Hiermee kan je voor iedere gebruiker de toegangsrechten tot modules instellen.
!!Pas op !!
Dit zijn de rechten die de gebruiker heeft voor alle organisaties waarvoor hij lid is. Het kan zijn dat de gebruiker bij een andere organisatie meer modules ter beschikking heeft. Het beste is een gebruiker meer rechten te geven en enkel minder in overleg met de persoon in kwestie.

!!Omschakelingsperiode!!
Je krijgt niet alle hieronder beschreven modules te zien. Deze zullen naargelang je rechten als organisatie verschillen. Tijdens de omschakeling kan het zijn dat je tijdelijk meer modules kan selecteren dan je abonnement toestaan. Deze tijdelijke mogelijkheid geeft je geen rechten op gebruik achteraf.
Foto

Beschrijving modules


1. Module Beheer en uitvoering module.
Geef gebruiker toegang tot deze module
2. DIPLA2 gebruiker.
Geef de toegang tot DIPLA2,
Deze moet je steeds aanvinken als je wil dat de gebruiker ook via de web interface toegang heeft. anders krijgt de gebruiker enkel toegang via MyDIPLA. Ideaal voor uitvoerders.
5. Import module.
Geef gebruiker de mogelijkheid gis gegevens te importeren in dipla.
6. Quickscan module
Geef de gebruiker toegang tot de quickscan module.


9. Wandelen in Limburg module
Geef je gebruiker de mogelijkheid om deze module te gebruiken.
3. Bos module
Geef je gebruiker de mogelijkheid om deze module te gebruiken.
4. Bos module admin
Geef je gebruiker de mogelijkheid om deze module te gebruiken.
7. Tracker module
Deze module zal de komende weken verdwijen.

Tip!!
Voor de meeste gebruikers vink je 1 en 2 aan.

​

Rollen

Foto
Rollen in DIPLA
Dit zijn dezelfde rollen als in DIPLA1

1,14. Takenverdeler, uitvoerder
De takenverdeler zal taken die zijn toegewezen aan zijn organisatie oppikken en doorgeven aan de uitvoerder. Zie hier voor meer info. 
​
2. Mag je vergeten;)
3,4,5,6,7,8. Doet wet er staat
9. Is de organisatieadmin van je organisatie en mag gebruikers aanmaken
10. Mag projecten bewerken en aanmaken
11,12 Mag je vergeten;)
13 Minimaal aanvinken

Gebruiker uit je organisatie verwijderen
Vink alle rollen uit en klik op uitvoeren.

 

3. Informatie en voorwaarden voor organisatie

Foto
1. kies uit de lijst de organisatie waarvoor je de info wilt
2. Tabblad met informatie over je abonnement
3. Tabblad met info over de algemene overeenkomst voor gebruik DIPLA

Abonnement
4.Aantal gebruikers in je organisatie.
Door op de gebruikers te klikken krijg je een lijst met de details
5. Aantal actieve projecten.
6. Aantal actieve projecten toegestaan in uw abonnement
7. Aantal actieve projecten toegestaan door het DIPLA-team.
Dit kan bv. tijdelijk verhoogd worden in afwachting van een verhoging van het abonnement.

​Algemene overeenkomst DIPLA

De Algemene overeenkomst DIPLA is een overzicht van alle rechten en plichten van de organisaties die DIPLA gebruiken.
Deze overeenkomst moet goedgekeurd worden door alle organisaties die gebruik willen blijven maken van DIPLA.
De melding dat deze overeenkomst nog niet is goedgekeurd zal ook zichtbaar zijn voor alle gebruikers via pop-ups.
Na verloop van tijd zal deze aanvaarding afgedwongen worden.

Voor goedkeuring
Foto
Na goedkeuring
Foto

Verdeelorganisatie

Sommige organisaties hebben een speciaal statuut. 
Zij zijn een verdeelorganisatie. dat wil zeggen dat zijn aan aan andere organisaties kunnen:
  • Hun werkschema's delen met andere organisaties.
  • Projecten van hun abonnement delen met andere organisaties.

om dit in te stellen neem je best contact op met support.

Werkschema's van je organisatie delen met andere organisaties:
  1. Kies de organisatie.
  2. je ziet dan welke organisaties je werkschema's kunnen gebruiken
  3. Druk op wijzigen
  4. Omgeving naam is de naam die boven de werkschema's in de dipla interface staat.
  5. Via de multiselecteknop daaronder kan je dan organisaties kiezen.

Projecten van je abonnement delen met andere organisaties:
  1. Ga naar project toewijzing
  2. kies een organisatie uit de lijst
  3. geef gewenst aantal extra projecten
  4. druk op toevoegen.


 

 

Vragenlijsten beheren

Foto
Als organisatie administrator kan je bepalen welke vragenlijsten de gebruikers van je organisatie zien.
Je kan voor je organisatie
  • Nieuwe vragenlijsten aanmaken
  • Abonneren op vragenlijsten die gemaakt zijn door anderen
  • Vragenlijsten van je organisatie aanpassen
  • Vragenlijsten publiek maken
Hieronder vind je meer info over:
Vragenlijsten opmaken en beheren
Vragenlijst groepen opmaken en beheren
Vragen van lijsten opmaken en beheren
Antwoorden opmaken en beheren
Antwoordtypes opmaken en beheren
Foto

 

Vragenlijsten

Foto
1. Maken van nieuwe vragenlijst
2. Vragenlijsten waar je organisatie eigenaar van is of op geabonneerd is.
3. Naam van vragenlijst. Klik hierop om details te zien of te bewerken als je eigenaar bent
4. Organisaties die geabonneerd zijn op deze vragenlijst
5. Eigenaar van de vragenlijst.
6. Abonneren op publieke vragenlijsten
Foto

Vragenlijst bekijken

Foto
1. Tabblad "Basisdata" met naam en eigenaar van de vragenlijst.
2. Fout status in tabblad basis data. Hier staat wat er mis is met je vragenlijst. vb. Het is niet toegelaten dat dezelfde vraag meerdere keren in dezelfde vragenlijst te zetten.
3. Tabblad "Gebruikt door". Welke organisaties gebruiken deze vragenlijst.
4. Tabblad "Vragen/Groepen". Welke vragen en groepen zitten in deze vragenlijst.
5. Tabblad "Voorbeeld". Een voorbeeld van de vragenlijst
6. Tabblad "Meta data" . De meta data verbonden aan vragenlijst.

Tabblad "Gebruikt door"

1. Is dit een publieke vragenlijst. Veranderen kan je in tabblad "basis data'
PAS OP!!
Iedere organisatie in DIPLA kan zich abonneren op een publieke vragenlijst.

TIP!!
Iemand die organisatie administrator is van meerdere organisatie kan een organisatie abonneren op een vragenlijst zonder deze publiek te zetten. 
Foto
2. Organisatie die deze vragenlijst gebruiken.
3+5. Treklijst van organisatie waar jij administrator bent.
4. Klik op het icoon en abonneer deze gekozen organisatie op deze vragenlijst. 
5. Klik op het icoon en zeg je abonnement op.

Tabblad "Vragen/Groepen"

1. Lijst van individuele vragen in de vragenlijst
Pas op!!
Individuele vragen zijn niet zichtbaar in MyOBS

2. Lijst van vragengroepen in de vragenlijst.
3. Volgorde van de vragen of vragengroepen.
Pas op !!
Individuele vragen staan in MyDIPLA altijd bovenaan een vragenlijst. Afwisselen tussen individuele vragen  en vragengroepen is niet mogelijk. 
4. Wijzigen van de vragenlijst.
5. Verwijderen van de vragenlijst.
Foto

Vragenlijsten bewerken

Tabblad "Vragen/groepen"

Foto
1+2. Selecteer de vraag of groep die je wenst toe te voegen aan je vragenlijst
Na klikken verschijnt er een treklijst met alle vragen of groepen van je organisatie en DIPLA.
Pas op !!!
Eerst staan alle vragen en groepen van de eigenaar van de vragenlijst. daar onder staan alle standaard vragen en groep van DIPLA.

3+4. Voeg de geselecteerde vraag of groep toe.
5+6. Maak een nieuwe vraag of groep.


Wijzig de volgorde van de individuele vraag of groep.
1. Huidige volgorde. Bij toevoegen van bestaande vraag staat er initieel de standaard volgorde van de vraag.
2. Plaats de vraag 1 volgorde ophoog => + 1 in volgorde.
3. Plaats de vraag 1 volgorde naar omlaag => -1 in volgorde.
4. Zet deze vraag als allereerste.
5. Zet deze vraag als allerlaatste.
6. Verwijder deze vraag uit de vragenlijst
Foto

Tabblad "Routering"

In MyOBS kan je instellen of bij selectie van een bepaald antwoord je naar een andere pagina/groep gaat.
Op deze manier kan je een aantal pagina's overslaan en je gebruiker door vragen leiden.
vergelijk het met een determinatieboek.
Ga naar pagina xx.

Pas op!!
Dit is niet beschikbaar in MyDIPLA

1. In welke groep/pagina dat de routeringsvraag
2. Welke vraag bevat het routeringsantwoord
3. Welk antwoord routeerd naar een andere groep.
4. Welke groep/pagina wordt geopend als de gebruiker dit antwoord selecteert.
Foto

 

Abonneren op vragenlijsten die gemaakt zijn door anderen

Iedere organisatie kan zijn vragenlijsten publiek zetten. Iedere organisatie in DIPLA kan dan gebruik maken van jou vragenlijst.
Hier staan enkel de vragenlijsten die nog niet in gebruik zijn binnen jou organisatie(s).
Na abonnement worden ze toegevoegd aan de algemene lijst.
1. Selecteer de organisatie die die de openbare vragenlijst wil gebruiken.
2. Klik hierop om de geselecteerde organisatie toe te voegen.
3. Naam van de vragenlijst
4. Organisaties die hier op zijn geabonneerd
5. De eigenaar van de vragenlijst.
Foto

 

Groepen/pagina's

Met groepen kan je vragen samenzetten onder een zelfde groep (MyDIPLA) of pagina (MyOBS).

MyDIPLA
Groepen worden gepresenteerd als een accordeon.
Je hebt zicht op alle groepen en kan door op de titel te drukken de onderliggende vragen te voorschijn laten komen.
​Je kan zo snel van de ene naar de andere groep gaan en vragen invullen.
Je kan steeds verzenden door op driehoek rechts boven te drukken.
Als expert wil je dikwijls maar een beperkt aantal vragen invullen en dan op verzenden kunnen drukken.
Foto
MyOBS
Groepen worden gepresenteerd als pagina's.
Je krijg steeds enkel de vragen van een bepaalde groep op het scherm. Om naar de andere groepen te gaan gebruik je de knoppen vorige en volgende.
Je kan ook een routering instellen tussen groepen om zo pagina's over te slaan.
De verzendknop is instelbaar en staat enkel op de groep die jij wil.
Op deze manier ben je zeker dat de gebruikers de vragenlijst volledig doorlopen.
​
Foto

Groep maken/bewerken

Basis data bewerken
1. Naam van de groep in de treklijsten van bv vragenlijst. Intern gebruik
2. Titel van de groep
3. Standaard volgorde. je kan dit in de vragenlijst aanpassen.
4. Eigenaar van de groep
5. Groep met een verzendknop in MyOBS
6. Subtitel op pagina. Enkel in MyOBS
Tip!!
Dit kan je gebruiken om meer info over de opzet van de vragen in deze groep te geven.
Foto
Vragen in groep beheren
Gelijkaardig als bij vragen toevoegen bij vragenlijsten kan je hier individuele vragen in de groep toevoegen en ordenen.
Foto

 

Vraag bekijken en aanmaken

Foto
1. Lijst van alle vragen van je organisatie. Klik op naam van vraag om te wijzigen.
​2. Maak een nieuwe vraag.
Foto

Een nieuwe vraag maken

Een nieuwe vraag maak je in 2 stappen. 
Foto

1. Geef de vraag een naam. Deze naam wordt gebruikt in het trekvelden bij de groepen en vragenlijsten.
2. Vraagstelling. Formuleer je vraag. Deze vraag krijgen de gebruikers te zien.
3. Kies de organisatie de de eigenaar is van de vraag.
4. Klik op invoeren
5. ​Kies het type vraag. Meer hieronder
6. Selecteer de mogelijke antwoorden van je lijst
7. Bepaal het Antwoordtype (meting type) van je vraag.
8. Bepaal de eenheid van de meting.
9. Wat is de standaardvolgorde van de vraag.


Foto
Foto
5a. Kort tekstveld in inteface
5b Lang tekstveld in interface
5c Datumkeuze in interface
5d Trekveld met vaste lijst. je moet 1 kiezen
Bepaal waarde met 6
5e Treklijst met reeds ingevoerde waarden in je project aangevuld met de waarden bepaald in 6
5f Ja vraag
5g Treklijst met vaste lijst. je kan meerdere kiezen. Deze worden opgelijst met een komma (,) ertussen. (Keuze 1, Keuze 2, enz...)

 

Antwoord bekijken en aanmaken

Foto
1. Lijst van alle antwoorden van je organisatie. Klik op naam van antwoord om te wijzigen.
​2. Maak een nieuwe antwoord.
Foto
Een nieuw antwoord maak je in 2 stappen. 
Foto
Foto
1. Kies de organisatie die eigenaar is van het antwoord
2. Kies je taal
3. Geef de tekstwaarde van het antwoord
4. Geeft een cijfer. (wordt nog niet gebruikt)
5. Vrije tekst voor eigen info. 
6.
7. Kies een antwoordtype.
Bij de keuzelijst bij de opmaak van de vragen worden de antwoorden gegroepeerd per antwoordtype.
Pas op!!
Dit antwoordtype dient enkel hiervoor. Bij de vraag kan je een ander antwoordtype kiezen voor dit antwoord.

 

Nieuw antwoordtype maken

Foto
Lijst van alle antwoordtypen van de organisaties waar jij administrator bent.
1. Klik op het oogje of de naam om te wijzigen.
2. Maak een nieuw antwoordtype.
Foto
Foto
1. Naam antwoordtype in rapporten
2. Naam antwoordtype in kolomkop bij aanvullende info. Zie rode cirkel hieronder.
3. Organisatie die eigenaar is.
Foto

 

Geo-Typen beheren

COMING SOON !!!
​IN OPBOUW!!!
​
Als organisatieadmin kan je hier instellen welke types zichtbaar zijn in jou organisatie.
Je kan je organisatie
  • Abonneren op standaard typen
  • Nieuwe typen aanmaken en bestaande bewerken
  • Typen publiek maken

 

Statussen beheren

​Als organisatieadministrator kan je hier instellen welke statussen zichtbaar zijn in jou organisatie.
Je kan je organisatie
  • Abonneren op standaard statussen
  • Nieuwe statussen aanmaken en bestaande bewerken
  • Statussen publiek maken

Overzicht van de statussen in mijn organisatie

Foto
Overzicht van alle statussen die beschikbaar zijn voor de gebruikers in je organisatie.
1. Naam van status
2. Eigenaar van de status. Deze organisatie kan de status bewerken. Dit zijn publieke statussen, waar je je op kan abonneren of waar je ​ zelf eigenaar van bent. 
3. Geabonneerde statussen zijn de statussen die zichtbaar zijn voor de gebruiker.
Je kan eigenaar van een status zijn (bv. in opbouw) die je nog niet wilt laten zien aan je gebruikers. Hier ben je dan niet geabonneerd.
4. Invoegen van een nieuwe status voor mijn organisatie.
5. Abonneren op bestaande statussen van andere organisaties.

Invoegen van nieuwe status

1. Statuscode
2. Status naam. deze komt overal in de treklijsten in de interface te staan
3. Organisaties die geabonneerd zijn op deze status. indien je organisator administrator bent van meerdere organisaties kan je status direct voor alle organisaties beheren.
Pas op!!
Enkel in de organisaties die hier zijn geselecteerd is de status voor de gebruiker zichtbaar. je kan ook eigenaar zijn van een status die niet zichtbaar is in je organisatie. (vb. tijdelijke statussen, oude statussen, statussen in opbouw, ...)

4. Organisatie die eigenaar is van de status. indien je organisatie administrator bent van meerdere organisaties heb je hier keuzemogelijkheden. 
5. De status publiek maken. hiermee kunnen andere organisaties gebruik maken van deze status.
Foto

Abonneren op status van andere organisaties

In opbouw

 

Versie

20 oktober 2021
  • Toevoegen van mogelijkheden vragenlijsten in MyOBS
28 februari 2020
  • Vragenlijsten maken
13 augustus 2019
  • Beheren van statussen; overzicht en aanmaken
16 september 2018
  • Aanpassen projectinstellingen. Uitbreiden met regressieperiode en oneindig
25 mei 2018
  • GDPR en algemene voorwaarden
17 mei 2018
  • Mijn gebruikersbeheer
26 maart 2018
  • ​Versionering
  • Verduidelijken verschil in bewerken en zien van projecten tussen projectbeheerder en projectarchitect

Foto
Profisi bv
Centrum-Zuid 1111
B-3530 Houthalen-Helchteren, België
support@profisi.eu
Volg ons
​DIPLA is een softwareplatform voor groenonderhoud en groenbeheer. 
e-disclaimer
  • Home
  • Features
  • Oplossingen
  • Advies
  • Nieuws
  • Over
  • contact